Dikke donkere grijze wolk - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van lijnkuu - WaarBenJij.nu Dikke donkere grijze wolk - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van lijnkuu - WaarBenJij.nu

Dikke donkere grijze wolk

Door: Carlijn & Q

Blijf op de hoogte en volg

24 Juli 2008 | Verenigde Staten, Cortez

Vanochtend vertrokken vanuit Moab richting Mesa Verde National Park, wat meer 'n cultuurpark is dan een natuurpark. We waren er vrij snel, na 'n korte stop bij de Wal Mart voor brownies en donuts (en 'n gasflesje ;)). Jamjam...! De enige camping is duur, en GJ vond het een hel om de tent op te zetten ("wie bedenkt dat nou om hier grind neer te leggen?"). Ik heb ondertussen hotdogs gemaakt. Ja, we leven het Amerikaanse leven goed ;) Vanavond naar de MacDo (zoals pap dat altijd zo hip zegt :)), want het regent hier pijpestelen. Echt gruwelijk. Boven Mesa Verde hangt een dikke donkere grijze wolk en we zijn door 'n ranger in paniek weggestuurd bij Cliff Palace: "move away from the metal, I need you to move away from the metal" Nee, onder 'n boom staan is met 'n dikke onweersbui vlak boven je hoofd ook niet echt 'relaxed'. Je kon niet eens tot 1 tellen tussen de flits en de donder in. Beetje freaky. Toen het echt begon te storten zijn we 'm gepeerd. Dat was de laatste druppel.. *grinnik* Dus we hebben onze betaalde 'guided tour' afgezegd. Beetje jammer. Koken buiten kan dus ook niet, vandaar de MacDonalds. Ook cultuur ;)
Arches (gisteren) was mooi; GJ heeft toffe foto's gemaakt met z'n fisheye lens van de arches, ik heb voornamelijk in de auto gezeten met 'n boek. Ik hoefde die arches niet zo nodig van 1cm afstand te zien met 104 graden F (100F = 38C). Ik zag allemaal roodverbrande mensen, en dat wilde ik voorkomen!

We willen nog even zeggen dat die berichtjes ons echt goed doen. Ze motiveren ons om tijd (en geld) in de berichtjes te stoppen en naar internet te zoeken. We hebben sinds gisteren ontdekt dat ze overal in Public Libraries in bijna elk beetje 'groot' dorp wel gratis internet hebben. Hadden we eerder moeten weten! Tip voor jullie!

Hierna door naar Canyon de Chelly (?), Petrified Forest, Flagstaff, Grand Canyon, Phoenix (of hebben we dat gisteren al laten weten?). GJ is alvast het een en ander aan 't boeken.

Tot volgende keer! De bieb gaat sluiten!

Hug!

  • 25 Juli 2008 - 08:11

    Timba:

    Hey Kuu en Carlijn!

    Tof dat jullie me ook hebben toegevoegd aan jullie mailinglist. Wel klote weer als ik het zo lees? En leuke foto's jongens!

    Ik kan alleen helaas de rest niet volgen want ik ga nu zelf op vakantie naar Blanes, maar ik wens jullie nog heel veel plezier daar! En Kuu wel fit terug komen he ;)

    Groetjes Timba

  • 25 Juli 2008 - 09:21

    Oma:

    Hoi jullie tweetjes

    Weer een lang bericht.
    Maar ben toch wel geschrokken, jullie weten toch wel dat je niet onder bomen moet staan met onweer, hartstikke gevaarlijk.
    Nou ik hoop dat jullie
    weer mooi weer hebben en
    dan genieten van de volgende tocht. Ik kijk
    er weer naaruit.

    Groeten en kusjes xzxx

  • 25 Juli 2008 - 11:35

    Gerard:

    hoi liefjes
    mooi dat jullie zo aan het trekken zijn. canyon des chelly is very beautiful, doe vooral de white house trail. GJ kent die vast nog wel. en ook een tip; tucson en tombstone voor het desert museum en het echte wilde westen.
    veel groeten vanuit indonesie, vol met apen, rare vogels, aparte vissen, spannende bootjes en lekker eten. pas goed op jezelf!
    xxx paps en een dikke aai.

  • 26 Juli 2008 - 15:08

    Jorieke:

    Hi there!
    Wauw, wat een avonturen beleven jullie allemaal! Fijn dat het wel steeds goed afloopt! Heel gaaf dat jullie echt de tijd hebben om alles te bezichtigen! De dingen die jullie hierna gaan doen zijn ook zeker de moeite waard! Ook goed dat jullie wat aan cultuursnuiven doen (Rodeo, Mac, hot dogs;-) En als jullie het te heet vinden, mogen jullie wel wat warme lucht naar NL sturen hoor!
    Enjoy! X Jork
    O ja Kuu, hoeveel foto's heb je tot nu toe eigenlijk gemaakt? Ben benieuwd....

  • 28 Juli 2008 - 21:42

    Frankie Cee:

    Heeeeeee! :)

    Na verscheidene weken jaloers te zijn geweest op jullie ;), vertrek ik ook morgen op vakantie, maar dan richting het oosten :) Yeah! Nog heel veel plezier tijdens jullie trip door al deze mooie plekken en ik zie jullie weer in september!

    Dikke knuffel!!!

  • 29 Juli 2008 - 12:30

    Maarten:

    Heyy Carlijn en GJ!

    We zijn net terug van surfvakantie, en ik heb al jullie berichtjes gelezen die ik heb gemist in de tussentijd; ik ben dus weer up to date! Het klinkt allemaal even gaaf! Ik ben benieuwd naar de foto's. Heel veel plezier nog!

    Greetz Maarten

  • 29 Juli 2008 - 17:52

    Bpp:

    Goeiendag in Huus!

    Eindelijk effe tijd om een berichtje naar jullie te sturen en alles te lezen. Lees dat jullie een leuke tijd hebben en veel van de US zien. Mooie Foto´s!! Wens je verder een fijne reis en veel plezier.

    Groeten vanuit Veere
    Bpp

  • 29 Juli 2008 - 20:54

    Geert-Jan:

    Hey! Wat cool van al jullie berichtjes, daar worden we allebei diep diep gelukkig van!
    En zus? Hoeveel foto's ik al heb gemaakt? Nou, voor mn verjaardag heb ik nogal wat tips gekregen, en 1 daarvan was om van iedere foto een serie te maken met verschillende belichtingsmethoden, ik klik onder andere daardoor heel wat weg. Ik heb nu 600 fotos opgeslagen, maar ik vrees dat ik er al wel 2000 gemaakt hebt. Vooral in Yellowstone, de camera op continu bij geisers en klikken maar, waarna ik 3/4 weg kan gooien, maar wel de mooiste plaatjes heb geschoten! :-)

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cortez

USA 2008

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2008

We love San Francisco!

05 Augustus 2008

Hola bonita

02 Augustus 2008

BBQen :D

30 Juli 2008

Birthday!

29 Juli 2008

Muggen, muggen, muggen

Actief sinds 25 Juni 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 22448

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 13 Augustus 2008

USA 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: